"Volgende zomervakantie neem ik handschoenen mee" - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu "Volgende zomervakantie neem ik handschoenen mee" - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

"Volgende zomervakantie neem ik handschoenen mee"

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

20 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 3 en de laatste dag dat we van het excentrieke Dubai kunnen genieten. Omdat we pas om 21.35 gaan vliegen, hebben we gisteravond een planning gemaakt, zodat we nog zoveel mogelijk van Dubai kunnen zien en ervaren.

Met opgeladen metropasjes vertrekken we om half 10 richting de Dubai Marina (zie foto). Een kleine 50 minuten later komen we aan bij de Marina. Aan de Dubai Marina staan wereldberoemde gebouwen, waaronder de infinity tower (draait 90 graden om zijn as) en het 618 meter hoge Pentominium building. Het is sinds vorig jaar het grootse woon -en watersport project ter wereld.

Terug in de metro genieten we even van de airco en stappen een paar stations later uit bij het op 1 na grote winkelcentrum, "Mall of the Emirates". Nu vinden we hier niet de met goud ingelegde winkels van Gucci, Prada, Louis Vuitton en ga zo maar door, maar je kunt er je hart ophalen. Er zijn hier buiten winkelen ook weer mogelijkheden om naar de bioscoop te gaan, maar 1 ding springt er echt uit in dit winkelcentrum...... "SKI DUBAI"!! We hadden dit vooraf niet afgesproken, maar we besluiten om even te gaan skiën! Bij het kopen van de skipassen krijgen we ook skibroeken, sokken, jassen, schoenen en ski's. Het enige dat niet inbegrepen is, zijn handschoenen.
Het is binnen slechts -4, dus we besluiten dat we zonder handschoenen prima uit de voeten kunnen! En dat is ook zo! Het is bizar, maar bij binnenkomst staan we in de sneeuw en zijn we eigenlijk midden in de woestijn. Binnen dit gedeelte van het winkelcentrum is een hotel gebouwd met zicht op de piste (ziet eruit als een ware blokhut en binnen zien we mensen gemoedelijk bij het haardvuur zitten (buiten is het 40!! graden).
We stappen in de stoeltjeslift en maken zo een aantal afdalingen. Het is niet de grootste hal, maar de sfeer en de pure verbazing dat dit mogelijk is zijn al genoeg. Na ruim een uur nemen we weer afscheid van onze skispullen, trekken de korte broek weer aan en langzaam kleuren onze handen weer licht roze in plaats van blauw. Prachtige ervaring!

De iPhone van Barry had gisteravond besloten om zich niet meer op te laden, maar een reparateur in het winkelcentrum wist dit op te lossen en zo kunnen we met 2 werkende telefoons richting Kuala Lumpur.

Onderweg terug maken we vanuit de metro nog foto's van de Burj Al Arab (extreem hotel aan zee) en stoppen we voor de lunch in de Dubai Mall. Onder het genot van een MILDE versie van de Kip PIri-piri (man! Wat heet!) verbazen we ons nog even over hoe groots alles hier is en gaan dan terug naar het hotel.

Onze laatste momenten in Dubai zijn helaas wat minder ontspannen. Onze transfer naar het vliegveld komt niet opdagen, waardoor we met de taxi moeten en dankzij de vele files in de avondspits nog maar net onze check-in halen. We houden uiteindelijk 4 minuten over!! Maar goed, binnen de tijd en op naar Maleisie!

• 21 Oktober 2014 - 16:25

Hans En Heleen:

Jullie zijn wel een beetje gestoord. Gelukkig deze keer niets gebroken, maar het zal een waanzinnige ervaring zijn geweest. Jullie vlucht van gisteravond (onze tijd) gevolgd tot de landing in Kuala Lumpur. Vandaag nog even kijkje genomen naar de resorts waar jullie zullen overnachten. Ziet er niet helemaal verkeerd uit.
    Veel plezier verder en be careful