Downtown KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Downtown KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Downtown KL

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

23 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Laatste dag in Kuala Lumpur en natuurlijk proberen we er het meeste van te maken! We hebben onze gids van gisteren gevraagd om ons vanochtend de stad een beetje te laten zien en dat wilde hij graag! Om half negen zitten we weer bij hem in de auto en beginnen we bij een Chinees gebedshuis/ tempel. Een korte stop waar Joyce nog even een schildpadje redt dat op zijn rug was beland en waar we kort een impressie krijgen van de pracht en praal van een Chinese tempel. Als we weggaan komen er 7 bussen met Chinezen aan en het is dus goed dat we er net vandoor gaan!

Hierna volgen stops bij een theehuis, waar natuurlijk thee gekocht moet worden en het liefst nog olie en poeders en en en... Na deze verhandeling gaan we verder richting het koninklijk paleis, waar we een uitgebreide uitleg krijgen over hoe men hier koning kan worden. We maken een kort filmpje en wat foto's van de wachters, die sterk doen denken aan de wachters bij Buckingham Palace. We gaan hierna in rap tempo door naar het nationaal monument, wat gek genoeg weer heel erg doet denken aan het beeld dat de Amerikanen hebben gemaakt bij het plaatsen van de Amerikaanse vlag.

Na deze stops volgen twee van de meest toeristische plaatsen in Kuala Lumpur. Het "I ❤️ KL" bord bij het stadsmuseum en de Petronas Towers. Helaas was de foto die we konden nemen van de Petronas Towers wat ver weg, dus zijn we 's middags nog terug gelopen. Dit was ook meteen het einde van de tour, want China Town kennen we in 2,5 dag wel goed.

Na een korte pauze, gaan we rond twee uur met de bus naar het centrum. Deze bus is gratis, dus wel druk, maar goed Nederlanders en gratis :). We stappen midden in het centrum uit en lopen via de "sky bridge" naar de verschillende winkelcentra en tussendoor gaan we zoals gezegd nog even naar KLCC park om de Petronas Towers te fotograferen. Na een beetje winkelen is het etenstijd en dat doen we vandaag met veel kip! Gegrilde kip!

Na het eten word het langzaam donker en nemen we de bus terug. Dit keer geen toeristenbus, maar een 100 jaar oude, lokale bus. Tussen de zweterige arbeiders en met de deuren open, komen we in een kwartiertje terug China Town.

Na een laatste wandeling over de markt en een laatste set Japanse Biertjes bij onze nieuwe vriend Glerry Loo is het tijd voor een goede nachtrust, want morgen volgt een 3 uur durende autorit naar Taman Negara National Park. Of we hier internet hebben is niet zeker, maar we sturen in ieder geval even een berichtje via de een of andere weg!

Welterusten!

• 23 Oktober 2014 - 20:11

Matty:

goeie actie Joyce was vast geen Griekse schildpad.

• 24 Oktober 2014 - 12:09

Hans En Heleen:

Altijd mazzel als je schildpad bent en Joyce is in de buurt.
    Goed reis naar de volgende halte. En o ja, uploaden van de foto´s blijkbaar mislukt.

• 24 Oktober 2014 - 12:33

Joyce En Barry :

Haha! inderdaad een goede actie van joyce! Een echte levensredder. Helaas stond niet het hele verhaal erop, omdat de website de smileys niet pakt, maar nu is het compleet! Foto' s volgen zo snel mogelijk!