"Rice to Riches" - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu "Rice to Riches" - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

"Rice to Riches"

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

26 Oktober 2014 | Maleisië, Tanah Rata

Vandaag de 4 uur durende rit gemaakt naar de Cameron Highlands en het verschil met Taman Negara kon niet groter zijn. Het enige at enigszins het zelfde is, is dat het beiden een heuvelachtig landschap is, maar dit aal zitten we vele malen hoger. Op ongeveer 1500 meter hoogte om precies te zijn. Het is hier in plaats van 35 graden, slechts 19 graden en dus loopt iedereen hier in lange broeken :). De planten en bomen zijn veranderd van de oerwoudreuzen en palmbomen naar loof en naaldbomen.

Onderweg naar het Strawberry park resort word duidelijk waarom dit park zo heet. De gehele omgeving van de Cameron Highlands is gebaseerd op 4 producten. Men produceert hier bloemen, aardbeien, honing of thee. Als we hier de lokale bevolking zien, is ook duidelijk dat er in deze regio meer geld is dan in Taman Negara. Overal mooie huizen, duurdere auto's en vooral hele grote hotels. De glooiende en kronkelende wegen de bergen in zouden niet misstaan in Oostenrijk of Zwitserland en dit gevoel word nog groter als we de hotels van dichterbij zien. De hotels zijn namelijk wit, met zwarte balken, zwarte houten kozijnen en pannendaken. Een vleugje zuid- Duitsland is dus zeker aanwezig :).

Eenmaal bij het resort aangekomen, moeten we even in onze ogen wrijven. 6 grote hotelblokken met 4 verdiepingen, balkons met bloemen, 3 restaurants, een zwembad, een spa, loungeruimte etc. etc. Zoals we al zeiden, het verschil had niet groter kunnen zijn. We checken in en vinden vervolgens een hotelkamer ter grootte van ons gehele huis (ongeveer). We kunnen tussen de tv-tafel en het kingsize bed een prima break-dance act doen en de openschuivende deuren naar het balkon met uitzicht op de vallei zijn ook niet verkeerd. Ook naar de badkamer openschuivende deuren, waar een zwart marmeren vloer achter ligt met douche, wastafel en toilet. Kortom een fantastische verblijfplaats.

Om al deze rijkdom en het gevoel dat daarbij hoort nog iets te vergroten hebben we vanavond een Beef Wellington gegeten in het restaurant. Waar we gisteren nog gezamenlijk gegeten hebben voor 6,25 euro aten, is het vanavond ongeveer 50 euro totaal. Morgen doen we weer normaal ,maar voor nu genieten we even van de weelde.

Morgen een druk programma met bergwandelingen, aardbeien zoeken, honing en the kopen en wie weet wat nog meer! :) vanuit een heerlijke verblijf welterusten en tot morgen!

• 26 Oktober 2014 - 22:06

Hans En Heleen:

Zie hoe goed het is om het een paar dagen oets minder te hebben. Waardering is dan je deel. Je hebt ook een appy. Willen jullie daar ff naar kijken en een antwoordje formuleren. Veel plezier de komende dagen en ge safe.