De laatste roadtrip - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu De laatste roadtrip - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

De laatste roadtrip

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

28 Oktober 2014 | Maleisië, Tanjung Bungah

Geen gehaast vanochtend, want we kunnen tot 12 uur uitchecken en we hoeven slechts 3 uurtjes te rijden naar Penang en ons 1 na laatste hotel.

Terwijl Joyce geniet van haar warme toast met pindakaas, genieten we nog even van het prachtige uitzicht en de musjes die door de openslaande deuren naar binnen vliegen om mee te eten van het buffet. Om een uur of 11 tillen we de koffers in de auto en rijden we de slingerende bergweggetjes weer op richting Penang.

Penang is een eiland voor de westkust van Maleisie en de weg ernaartoe bevat een bijna 15km lange brug (top 20 van de wereld langste bruggen). Na bijna een uur afdalen langs de kronkelende wegen en het zien van een aantal inhaalmanouvres waar de gemiddelde Formule 1 coureur zich niet aan zou wagen komen we aan bij de snelweg. Voor het eerst deze vakantie halen we een snelheid die boven de 100 km/h ligt en dat schiet dan ook lekker op! Op de 4 en soms 6 baans snelwegen is het lekker doorrijden en al snel komen we bij het tolpoortjes voor de brug.
Terwijl we over de brug rijden is er overal om ons heen groen/ blauw water en in de verte zien we de hoge hotelgebouwe. Aan de kust van Penang opdoemen.

Als we de brug afrijden zijn we direct in de historische stad George Town en een halfuurtje later parkeren we de auto( voor de laatste keer SNiF) bij het hotel.

Het Flamingo hotel telt maarliefst 17 verdiepingen en bij binnenkomst staan ons weer glimmende marmeren vloeren en een fantastisch uitzicht over de Andaman zee te wachten. We checken in en hebben een kamer aan de zijkant van het hotel op de 14e verdieping. Vanaf onze kamer hebben we uitzicht op zowel de heuvels achter het hotel, als het strand en de zee voor het hotel.

We besluiten om op zoek te gaan naar een plek om te lunchen, maar na een klein uurtje wandelen merken we dat we niet zo dicht bij winkels/restaurants etc. Zitten en dus eten we wat in het restaurant van het hotel. Hierna vertoeven we nog een klein uurtje aan het zwembad van het hotel ( tot het gaat regenen :( ) en we hebben zojuist bij een Duits restaurantje gegeten, maar dit deed zijn goede naam helaas geen eer aan.

Tijd om te gaan slapen en morgen naar het strand of naar George Town of allebei of iets anders... :) Genoeg te doen in ieder geval!