Broem broem!! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Broem broem!! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Broem broem!!

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

02 November 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Op onze eerste volledige dag op Lankawi gaan we, na een stevig ontbijt, terug naar de man die we gisteravond gesproken hebben over een paar trips en het huren van een scootertje.

We huren voor ongeveer 15 euro een scooter en zo gaan we het eiland eens rondrijden :). Net voor het hutje waar we de scooter huren worden net twee toeristen bekeurd voor het niet dragen van een helm, die zetten we dus nog even extra vast :).

Onze eerste stop is langs Pantai Cenang Beach, waar "Underwater World" is. Het is vandaag bewolkt, dus een groot aquarium lijkt ons een prima dagbesteding! Als buitenlander betaal je ook een flink hogere entreeprijs, maar het blijkt een goed onderhouden en leuk park te zijn. De dieren zien er goed uit en hebben grote verblijven of lopen/ zwemmen los in de verschillende ruimtes. We zien veel verschillende diersoorten en vissen. Vooral de vissen die hier in de Andaman zee voorkomen maken indruk, zoals de reuze zeebaars, krabben die groter kunnen worden dan mensen (!!!) en natuurlijk veel verschillende soorten haaien.

Na Underwater World breekt het zonnetje lichtjes door en kijken we op de kaart wat onze volgende stop kan zijn. We rijden richting de heuvels/bergen die 15 kilometer verderop liggen. Onderweg rijden we langs de prachtige kustlijn, met in de verte de vormen van alle rotsen en kleine eilandjes voor de kust.

Bij de hoogste berg/heuvel op Lankawi heeft men een geopark gebouwd en om boven te komen hoeven we een keer niet te lopen, maar kunnen we met de kabelbaan! Omhoog was achteraf gezien een stuk leuker dan naar beneden, maar het uitzicht vanaf de top (700 meter) is prachtig. Omdat de zon nu helemaal doorgebroken is, is het uitzicht op het azuurblauwe water nog mooier.

Eenmaal terug beneden, gaan we links in plaats van rechts en rijden we richting de "Seven Wells" waterval. Het is inmiddels flink warm geworden en we hopen dus een beetje op een grote waterval! Gelukkig krijgen we die ook en kunnen we even lekker afkoelen onderaan de waterval.

Inmiddels is het alweer half 5 en rijden we terug richting de weg aan het strand (Pantai Cenang). Via tripadvisor hebben we vernomen dat het Yellow Cafe een goede plek is om te eten en van een zonsondergang aan het strand te genieten en dus parkeren we daar ons scheurijzer.

Zoals zo vaak had tripadvisor gelijk en onder het genot van een Tiger biertje, een steak en het prachtige uitzicht gaat de zon onder voor de kust van Lankawi.

Tegen 8 uur brengen we de brommer thuis en morgen stappen we opnieuw op de Ferry, maar dan om te gaan snorkelen bij Pulau Payar (Payar eiland). Ciao!!