K R U G E R P A R K - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu K R U G E R P A R K - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

K R U G E R P A R K

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

10 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

WAT EEN DAG!

Nu verwacht iedereen die dit leest natuurlijk dat we vandaag de big five hebben gezien. Helaas, helaas, helaas. Geen neushoorns en geen luipaarden, maar we krijgen over een week nog een kans.

Dat mag de pret van vandaag echter niet drukken. We zouden met een safari groep meegaan, maar vanochtend bleek dat wij met z'n tweeën de groep waren! Een privé-safari dus!
Onze gids, Semmy, reed ons door de toegangspoort bij Phalaborwa, waarna we de ongekende grootsheid van het Krugerpark pas echt konden zien. 2 miljoen hectare ruimte voor allerlei prachtige en bedreigde diersoorten!
Als snel kwamen we de eerste Impala's tegen. Hier reed Semmy eigenlijk direct aan voorbij, omdat het park meer dan 200.000 Impala's heeft. Deze dieren dienen voornamelijk als voedsel voor de leeuwen en jachtluipaarden in het park.

Na de Impala's waren het de olifanten die we als eerste zagen. In eerste instantie nog ver weg, maar later net naast de weg! Geweldig om te zien dat deze dieren hun slagtanden nog hebben en dat de parkrangers er, samen met politie en het leger, alles aan doen om de dieren veilig te houden. Hierna zagen we een aantal schildpadden en een kameleon die op de weg regenwater aan het drinken waren. Het is de laatste tijd zo droog geweest, dat de dieren iedere regendruppel snel tot zich nemen en het regende tijdens de safari een aantal keer.

Na de olifanten was het tijd voor ontbijt. Het ontbijt was uitgebreider dan verwacht en we gingen met gevulde magen opnieuw op pad.

Hoe dieper we kwamen, hoe meer dieren er te zien waren. Het begon met twee leeuwen die samen ontspannen naast de weg lagen en even later rustig terug de begroeiing in liepen. Hierna ging het snel! Buffels, koedoes, giraffes, impala's, gnoes, zwijnen, steenbokjes, zebra's, adelaars en gieren kwamen voorbij!!
Helaas nog geen neushoorn of luipaard, maar we hadden tijdens de avondsafari nog een kans!

Om half 4 waren we terug uit het park, om vervolgens een uur later weer terug te gaan! Dit keer helaas wel met een volle jeep en dat maakt de ervaring direct een stuk minder leuk. Continu hoestende, ongeïnteresseerde Indiërs en een stel dat dacht dat Amsterdam hun LAND van herkomst was.... maakten de trip er helaas niet beter op.
Een aantal aanvaringen met agressieve olifanten was wel erg indrukwekkend. De gids had voor deze gelegenheid ook een vuurwapen bij zich en reed tot twee keer toe gehaast weg, als een olifant te ken en gaf dat hij niet gediend was van onze aanwezigheid. Helaas gedurende de rest van de safari geen noemenswaardige dingen meer gezien of meegemaakt.

Nu zijn we wel erg moe! Maar wel voldaan na een prachtige dag. Het compleet maken van onze big five zal moeten wachten tot volgende week. Morgen eerst een stop in Graskop, voordat we naar Swaziland afreizen. Welterusten!

• 12 Januari 2016 - 09:44

Yvonne:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen.
    Gisteren hebben jullie een hele leuke dag gehad.
    Alleen jammer van de terug reis.
    Veel plezier vandaag en ik hoop dat ik nog veel van jullie mooie verhalen kan lezen.
    Groetjes xx

• 12 Januari 2016 - 09:49

Heleen En Hans:

Wat een ervaringen weer. Slapen goed, eten goed, reizen goed, het weer is goed en dan moet het humeur ook goed zijn. Goede reis naar Swaziland en be careful.

• 12 Januari 2016 - 21:23

Matty:

leuk om jullie weer te volgen. mooie foto's ook weer
    geniet er maar van