Swaziland (Mlilwane Wildlife Sanctuary) - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Swaziland (Mlilwane Wildlife Sanctuary) - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Swaziland (Mlilwane Wildlife Sanctuary)

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

12 Januari 2016 | Swaziland, Lobamba

Vandaag via de prachtige panoramaroute de bergen uit gereden richting Swaziland. Uiteindelijk hoefden we vandaag maar een kleine 40 kilometer af te leggen in Swaziland, dus de indruk van het land is nog niet erg groot.

Bij de grensovergang moesten we bij het verlaten van Zuid-Afrika onze paspoorten laten stempelen, een ticket kopen voor het hek en daarna mochten we verder rijden. Ongeveer 25 meter, om vervolgens in Swaziland opnieuw uit te moeten stappen, de paspoorten te laten stempelen en een ticket voor het toegangsweg te kopen.... Ook hier moeten ambtenaren iets te doen hebben hahaha!
Nadat de grenswacht een snelle blik in onze kofferbak had geworpen, mochten we Swaziland in!

Na ongeveer 30 kilometer snelweg, reden we van de hoofdweg af en al snel werd het een dirt-road richting het Mlilwane Wildlife Sanctuary. We dachten na en kilometer of 5 op de dirt-road, dat we gearriveerd waren, maar nadat we toegang kregen tot het park, moesten we nog 3 kilometer rijden richting het "camp" waar onze verblijfplaats zou zijn.

Meteen nadat we de toegangspoort waren gepasseerd, was het duidelijk wat dit park zo bijzonder maakt. In de donkergroene weilanden naast de auto zagen we meteen al zebra's en impala's grazen en galopperen. Voor de ingang van onze verblijfplaats stond een zwijntje rustig te grazen en bij de receptie werd duidelijk dat hij niet alleen was. Het bijzondere aan dit park is dat de dieren zich vrij door het park bewegen en dat mensen er te gast zijn. Er zijn geen hekken, dus overal waar wij kunnen komen, kunnen de dieren ook komen. Super leuk!!
We checken in en worden te voet naar onze "bee hive hut" gebracht. De hutten zijn rond, hebben een basis van beton en de rest is gras! Aan het plafond hangt een ventilator tegen de warmte (hij verplaatst vooral warme lucht haha) en één spaarlamp bij de deur "verlicht" het hutje. Daarnaast krijgen we een hangslotjes om de deur mee af te sluiten als we weg gaan. Inbreken is dus zeker geen optie, dat hangslot kom je noooooooooit voorbij!

Inmiddels zijn we al een korte wandeling wezen maken en hebben behalve de zebra's, zwijnen en impala's, ook nog gnoe's, koedoes, krokodillen, parelhoentjes en steenbokken gezien. We waren eigenlijk op zoek naar de nijlpaarden, maar die hielden zich vandaag schuil, dus misschien hebben we morgen meer geluk.

Nu wat eten in het enige restaurant in het park en wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Misschien een game-drive, mountainbiken of paardrijden. In ieder geval gaan we lekker tussen de dieren zitten :)!! Tot morgen!

• 15 Januari 2016 - 21:21

Yvonne:

Weer een leuk verhaal om te te lezen.
    Veel plezier morgen en hoop dat jullie morgen de nijlpaard gaan zien.
    Gr Yvonne