Swaziland part 2 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Swaziland part 2 - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Swaziland part 2

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

13 Januari 2016 | Swaziland, Lobamba

Vanmorgen even wat langer blijven liggen in onze ronde hut van gras en even een beetje de tijd genomen. De tweede keer dat we wakker werden was dat van het geluid van hoeven en herkauwen. Toen we buiten keken, stonden we oog in oog met een aantal grazende impala's, die niet begrepen wat wij aan het doen waren in hun huis.

Snel wat foto's genomen en daarna lekker ontbeten in het algemene restaurant. Nu moesten we nog besluiten wat we vandaag gingen doen. We konden gaan paardrijden, een gamedrive doen of er met de mountainbike op uit gaan. Omdat we komende week nog meerdere safari's tegemoet gaan, kozen we voor het mountainbiken. In het Mlilwane park kun je vrij tussen de dieren door fietsen en zo heel dicht bij de zebra's en andere dieren komen.
Mountainbiken kost hier overigens een tientje per uur (euro) en dat is voor dit land heel erg duur. We kiezen twee fietsen uit, de banden worden opgepompt en dan gaan we snel de heuvels in.

Tijdens het fietsen word pas duidelijk dat het heuvelachtige landschap toch echt wel steile hellingen heeft. Een van de uitkijkpunten komen we o de fiets niet op, maar lopend met de fiets lukt het wel. Eenmaal boven hebben we een prachtig uitzicht over de donkergroene vallei met de opvallende oranje wegen. De oranje kleigrond viel op toen we Swaziland binnen reden en is blijkbaar kenmerkend voor het landschap. We rijden twee uur lang tussen de springbokken, zebra's, koedoes, impala's, wrattenzwijnen en aapjes. Eenmaal terug bij ons verblijf halen we een verkoelend drankje en rusten even uit bij onze hut. 's Middags hebben we geen grote dingen meer ondernomen. Een wrattenzwijn lag bij het smeulende kampvuur met haar jongen en wij hebben daar, van zo dichtbij mogelijk, van zitten genieten tot het avondeten.

Onder het genot van een goed stukje kip en een serenade van de aanwezige gele zangvogels, hebben we nog even genoten van onze laatste avond in Swaziland. Morgen rijden we door Swaziland, steken de grens weer over naar Zuid-Afrika en stoppen in St. Lucia.

Alvast welterusten en tot morgen!

• 19 Januari 2016 - 21:54

Yvonne: