Down to Durban! Beachtime! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Down to Durban! Beachtime! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Down to Durban! Beachtime!

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

18 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Durban

We zijn er lekker vroeg uit, koffers in de auto, creditcard klaar en dan kunnen we gaan! Helaas staan we om 7 uur bij het ontbijt, dat pas om 7.30 begint en is de elektriciteit uitgevallen, waardoor we niet met de creditcard kunnen betalen... lastig want we hebben geen cash meer.

Na een halfuurtje wachten, zijn we eerst gaan ontbijten en (soms zit het mee) bij onze laatste hap sprongen de lampen weer aan! Uiteindelijk vertrekken we om 8.15 en dalen via de smalle, met gaten gevulde wegen weer af naar de bewoonde wereld.
Onderweg lopen we vertraging op door bavianen op de weg, geiten op de weg, koeien op de weg, schapen op de weg én schaapgeiten (ja écht haha!) op de weg. Zodra we weer op de snelweg zijn gaat het hard. We scheuren met 120 richting Durban en komen daar al om 11.30 aan!

Durban is een hele grote stad en aan de rand hiervan zien we weer veel sloppenwijken tegen het heuvelachtige landschap gebouwd. Veel groter had het verschil dan ook niet kunnen zijn, als we via forest drive en Beach road, aankomen bij de Zeranka lodge. We zijn hier omgeven door gigantische villa's met glimmende toegangshekken, meerdere garages, zwembaden en opritten die gevuld zijn met BMW's, Mercedes, Lexus, lamborghini's en ferrari's! Ook ons verblijf van vandaag heeft een elektrisch hek en eenmaal binnen parkeren we de auto op het grindpad bij een sfeervol B&B. We lopen langs het zwembad naar binnen en ontmoeten een ontzettend vriendelijke eigenaresse. Onze kamer is nog niet klaar, maar omdat ze ons niet wil laten wachten, regelt ze direct een andere kamer. Daarnaast een aantal tips voor het eten, handdoeken voor het strand mogen we van haar lenen (zodat we morgen niet vliegen met natte handdoeken) en als klap op de vuurpijl zet ze vanmiddag alvast ons ontbijt in de koelkast. Omdat we voor het ontbijt weg moeten. Wat een TOPvrouw!

Onze kamer is klein, maar heel erg leuk! Een donkere houten deur geeft toegang tot de kamer, waarin een klein verhoginkje zit om in het slaapgedeelte te komen. Een mooie doucheruimte, eigen wi-fi verbinding én een eigen tuintje om in te zitten maken het helemaal af.

Omdat we (eindelijk) een keer naar het strand kunnen, trekken we snel zwemkleding aan en gaan met de geleende handdoeken snel richting het strand. We lopen langs de lange boulevard naar het "bewaakte" strand. Dat wil zeggen dat hier haaientanden hangen en er zijn strandwachten aanwezig. We duiken direct de onstuimige zee in en dat is heeeeeeel fijn op deze hete dag.

Na een uur of 6 in het zonnetje vinden we het genoeg en keren, na het douchen terug naar het centrum voor een hapje eten. Onze Toyota Corolla misstaat vreselijk naast een zwarte Lamborghini, maar ach... verschil moet er wezen. Om de dag goed af te sluiten eten we bij " Barbacoa" en daar hebben we het beste vlees ÓÓIT gegeten! 4 verschillende, perfect gebakken, steaks op een eigen mini-kolen-barbecue. Echt geweldig!

Nu tijd voor bed en morgen om 7.15 naar het vliegveld. We vliegen om 09.50 naar Port Elizabeth. Welterusten!

Tags: Durban