Vliegreis heen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Vliegreis heen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Vliegreis heen

Door: Barry en Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

05 September 2010 | Indonesië, Batavia

DE HEENREIS!!!

Na het inchecken begon het wachten op Schiphol met een bezoekje aan de Mac (je moet toch wat).

Helaas bij het inchecken niet door de bodyscan, maar voor de spanning was Barry wel vergeten om zijn riem af te doen. Dus tweemaal door het poortje (tot grote ergernis van de andere passagiers en Joyce).

Eindelijk in het vliegtuig aangekomen werden we vriendelijk begroet door een "hewwo" (Chinese Hello) en kregen we dekentjes, kussentjes en een stoel met een eigen dvd scherm.
Hierna volgde de vlucht,waarin Joyce een paar uur videogames heeft gespeeld, gelezen heeft en een gigantisch aantal kruiswoordpuzzels heeft gemaakt. Barry daarentegen heeft goed gebruik gemaakt van de mogelijkheid om films te kijken... (the A-team, Shrek 4, Iron man 2, Clash of the titans en een heel seizoen Family guy). PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!
Lange reis dus, maar we kregen zoveel drinken als we wilden, avondeten, 2x snacks en ontbijt (om 4.30 's ochtends!!).

Om 06.45 (nederlandse tijd) kwamen we aan in Hong-Kong --> GROOOOOOT!! mensen met mondkapjes --> KLEIN!, health security??, iedereen een prive-schoonmaker achter zijn/ haar kont aan (hahaha en maar expres kruimelen) en enge douaniers..

Om 09.00 uur door de douane voor de tweede vlucht. Joyce moest met samengeknepen billen toezien hoe Barry uitgebreid gefouilleerd werd (zelfs een metaaldetector in de schoen :) ) Maar na een aantal minuten konden we toch door naar het vliegtuig.

In de vertrekhal nog de smerigste chinees ooit gezien en gehoord en daarna boarden voor de vlucht naar Bali!!

De vlucht naar Bali kunnen we kort omschrijven.. SNURK!

Om 15.00 plaatselijke tijd eindelijk aangekomen en na het halen van geld en visum werden onze koffers meteen aangepakt (lees: uit je handen gerukt) door kleine vriendelijk lachende huftertjes. Nadat ze onze koffer 100 meter verder buiten handen neergezet hielden ze alle vier hun hand op. Onwetend en naief als we waren "gaven" we de kerels 400.000 rupiah fooi (40 euro :s :s ). Maja les geleerd, volgende keer gaan we dwerggooien met ze (en Joyce doet de koffer met handboeien aan haar hand vast, hahaha).

Buiten stond een vriendelijke man met een duimnagel van 40 cm ons toe te zwaaien en we werden naar het Hotel gebracht. Inchecken ging soepel en onze koffers werden naar de kamer gebracht.
Omdat we onze les geleerd hadden gaven we deze man die onze koffers twee trappen optilde, en onze kamer klaar maakte 2000 rupiah fooi (achteraf omgerekend 20 cent.... SCHAAM!).

Tijd om even lekker te gaan relaxen!!

Groetjes en liefs en knuffels ennuh LATER!

Barry en Joyce

• 06 September 2010 - 15:48

Hans En Heleen:

Grote mondje door douaniers beetje gesnoerd. Zweet, zweet.
    En hoezo naief. Zo'n fooi heb ik nog nooit gehad. Trouwens tweemaal niet.