Dag 9; SCHILDPADJES! enzoveel meer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Dag 9; SCHILDPADJES! enzoveel meer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Dag 9; SCHILDPADJES! enzoveel meer

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

13 September 2010 | Indonesië, Batavia

VAndaag dan eindelijk naar Turtle Island geweest! We werden om 9 uur opgehaald, om eerst naar de Glas Bottom boat te gaan, en daarmee naar het eiland te varen.
Bij de glas Bottom Boat hadden we grote verwachtingen, tot we daar kwamer en er een klein bootje klaar stond met een ruitje van 200x50cm, haha..
Toen we de zee opgingen zijn we eerst naar de vissen gevaren, en we hadden brood gekregen om deze te voeren. Er waren allemaal verschillende kleuren visjes! Grote en kleine, en natuurlijk ook kwallies!

Daarna zijn we door gevaren naar Turtle Island, waar een gids op ons stond te wachten, hij leide ons door het park en liet alles zien.
Eerst kwamer we aan bij de mine baby schildpadjes, en daarnaast zaten al veel grotere in de bakken.
Onze gids vertelde dat de schildpadden daar op het strand veel eieren leggen, maar omdat er allemaal mensen komen en boten varen is het te gevaarlijk dus halen ze de eieren weg. Als ze dan eenmaal uitgekomen zijn brengen ze 90% van de schildpadden naar een eiland hier een eind vandaan en laten ze vrij, en de rest blijft in het park.

Daarna kwamen we bij een bak aan met grotere schildpadden, en die mochten we vasthouden! Daarna kwamen we pas echt bij de grote schildpadden, daar mochten we in de bak bijlopen en ze eten geven en aanraken enz!
Zoooo gaaf!

Naast schildpadden hadden ze ook nog een heleboel andere dieren, die we oook allemaal mochten vasthouden. Zoals een Havik, Slangen (bek was dichtgetapet :( ), Leguanen, vleermuizen en toekans. Daarna gingen we nog naar eekhoorntjes kijken en buiten de kooi zat een vriendje voor Lot! Een SUPER enge spin! (vond ik --> Joyce)

Daarna de reis terug gemaakt, eerst met boot en daarna met de auto.
En nu de Foto's erop gezet =) en btje chillen in het zwembad!

Groetjesss xx Joyce & Barry

PS: Gefeliciteerd met je auto Lot!
En Matty, bedankt voor het foto opslag ding :D Wat een super uitvinding!

• 13 September 2010 - 16:22

Matty:

wat een mooie foto,s beetje jaloers.
    groetjes van verdere fam

• 13 September 2010 - 16:54

Hans En Heleen:

Helemaal ingesteld op een avondje foto's kijken slechts een paar fotootjes. Gehoopt op vliegende dolfijnen en pytons. Niets van dat alles. Joyce zo weinig plaatjes gemaakt. Hadden echt gerekend op honderden fotootjes. Krijgen we twee witte hollanders voorgechoteld. Beetje jammer. Maar wel mooi, die natuurfoto's dan. En een flinke vliegende hond. Veel plezier verder en be careful.