Doi Inthanon National Park & Ping river avondmarkt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Doi Inthanon National Park & Ping river avondmarkt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Doi Inthanon National Park & Ping river avondmarkt

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

07 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend heerlijk uitgeslapen tot 7 uur!! En die paar uurtjes slaap deden ons veel goed! Heerlijk ontbeten en om half 9 in de bus richtig het Doi Inthanon National Park.
Onderweg heen en terug van het park waren er nog een aantal stops die we konden maken en dat hebben we natuurlijk ook gedaan!

Om te beginnen was er de Sirithan waterval. Een wat kleinere waterval, bedoeld om de prinses te eren. Dichtbij de waterval komen is dan ook alleen voorbehouden aan de koningklijke familie.
Hierna was het op naar het letterlijke hoogtepunt van vandaag! Het einde van het Himalayagebergte is namelijk het hoogste punt van Thailand. Op 2565 meter hoogte ligt de top en daar was het "slechts" 16 graden. De temperatuur leverde ons een aantal geweldige foto's en situaties op, want waar wij niet veel merkten van de temperatuur in onze korte broeken, zaten de Thai met wintersportjacks en wollen mutsen boven! Geweldig gezicht!
Het hoogste punt ligt trouwens 33cm hoger dan we hierboven schrijven, maar op die plek staat een kleine tempel met de urn van de overleden koning. Het is, buiten de familie, niemand toegestaan deze plek te betreden.

Iets lager, maar op een prachtige plek is er de mogelijkheid om voor de koning en koningin te bidden. Er staan op 2 afzonderlijke bergtoppen, 2 pagodes. 1 voor de koning en 1 voor de koningin. Beide pagodes zijn met prachtig schilder, steen en houtsnijwerk versierd en binnen in kan tot buddha gebeden worden. Behalve de pagodes, waren ook de vergezichten fantastisch! We gaan de foto's er zeker van plaatsen.

Inmiddels was het tijd om weer een gedeelte af te dalen en een plek voor de lunch te zoeken. Allereerst stopten we nog bij een klein dorpje, waar de bevolking leeft tussen en van de rijstvelden. De vrouwen en kinderen makenmet een traditioneel weefgetouw sjaals, ponchos en sarongs. De huisjes staan op palen, zodat men in de beschutting van de huisjes kan werken en dieren kan houden. Een korte wandeling tussen de rijstvelden was ook erg mooi.

De laatste stop voor de terugkeer was een reataurant onderaan de Wachiratan waterval. Hier hebben we eerst de heetste/ scherpste kip met boontjes OOIT gegeten. Het brand nu nog na...
De waterval was gigantisch en op 20 meter aftand werden we er ook nog goed nat van. Het water dat van de rotsen af spetterde maakte een aantal regenbogen tussen de bomen, kortom, GENIETEN!

We komen nu net terug van de drukke en erg leuke avondmarkt aan de Ping rivier in het centrum van Chiang Mai. De drukte in het verkeer en op straat blijft overweldigend, maar het is ook erg leuk om te zien. Helaas werden we toch weer even met Nederland geconfronteerd toen de Amsterdammers naast ons klaagden over de kwaliteit van hun Cheeseburger en Pizza Margherita, oftewel snel wegwezen! Morgen wacht weer een drukke dag, we gaan dan naar Doi Suthep (grote boedhistische tempel), waarna we nog even terug gaan naar het centrum van Chiang Mai, voordat we om 19.00 richting Phuket vliegen.

Voor nu welterusten en tot morgen!

Joyce en Barry

• 07 November 2013 - 17:44

Matty:

noem je om 7uur op uitslapen?
    gr xx
    veel te doen morgen en dan op naar phuket

• 08 November 2013 - 11:00

Henriette:

echt genieten....wat maken jullie weer een mooie reis.