Paddleboarden en Swensen's - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Paddleboarden en Swensen's - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Paddleboarden en Swensen's

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

18 November 2013 | Thailand, Phuket

Argh.... droge mond, lichte hoofdpijn en het ontbijt gemist... Oftewel gisteravond was een goede avond!

Om 11 uur zouden we Nigel en Kira op het strand ontmoeten. Gelukkig waren wij niet als enige iets later haha! Kira had besloten om richting de "Big Buddha" te gaan en dus kwam Nigel alleen.
Nu hadden we gisteravond al gemerkt dat onze maat uit Brisbane niet het type is dat lang stil kan zitten en ook nu was dat niet het geval.

Een uur later stonden we voor het eerst op een paddleboard (hele grote surfplank), en gingen we richting het eiland dat ongeveer 1,5 km uit de kust van Kata Beach ligt.
Nu is de bedoeling dat je al balancerend en met behulp van een peddel, de plank voortbeweegt. Dit is vrij inspannend (pff), dus we hebben ook nog geprobeerd of zitten op de plank en op de knieën misschien beter ging. Uiteindelijk bleek het stand-up paddleboarden toch het beste. Dankzij de waterproof camera van Nigel, krijgen we nog hele gave foto's toegestuurd vanuit Australië.

Toen we eenmaal terug wTen was het inmiddels kwart over 4 en spraken we af om Nigel en Kira 's avonds bij een restaurant te ontmoeten. Zo gezegd zo gedaan en na het eten volgt natuurlijk een toetje. Nigel liet ons weten dat er maar 1 plek is waar je hier ijs mag halen en dat is swensen's.

Met de TukTuk waren we er snel en we hebben zeker geen spijt gekregen!! Gigantische ijsjes voor weinig geld en heerlijke smaken!! Als je ooit in Kata bent, neem hier dan de tijd voor!

Helaas was dit ook meteen de laatste keer dat we Nigel en Kira hier zullen zien. Met een beetje geluk komen ze volgend jaar naar Europa en kunnen we ze nog ergens ontmoeten. In ieder geval 2 geweldige mensen!

Morgen gaan we een dag eilandhoppen, snorkelen en genieten van parelwitte stranden!

Welterusten!!

• 19 November 2013 - 20:21

Dad:

Adresje voor een australiereis? In een korte tijd weer veel ervaringen opgedaan. Morgen nog veel plezier en zien we jullie donderdagmorgen in een koud, vochtig en kil amsterdam. Met een beetje pech met natte sneeuw.