Exit Swaziland en terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Exit Swaziland en terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Exit Swaziland en terug naar Zuid-Afrika

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

14 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Heel vroeg uit de veren vanochtend en we zijn vannacht nog even wakker geweest toen er een kleine kudde zebra's langs onze voordeur liep. Kortom we moesten nog even wakker worden.

Na het uitchecken rijden we terug naar de hoofdingang en de oranje dirt-road wijst ons de weg naar de snelweg. We hadden er vandaag op gerekend om vrij snel in St. Lucia te zijn, omdat we voornamelijk op snelwegen zouden rijden. Helaas liep de weg door Swaziland bijna helemaal door dorpjes en stadjes (60 en 40 km/h) en lagen er wel 1000 verkeersdrempels, 10-tallen zebrapaden en minstens zoveel verkeerslichten. Als we geen last hadden van alle eerder genoemde dingen, dan was het wel een vrachtwagen, laadbak met 250 zakken rijst of een kudde koeien (2x) die ons vertraagde. Kortom na 135km Swaziland (in 2,5 uur!!) waren we blij dat we de grens weer over konden.

Geen problemen bij de grensovergang en vanaf daar begon het te lopen. We reden de N2 op en konden met 120km/h lekker doorrijden. Vrachtwagens gingen weer aan de kant op de vluchtstrook, weinig dorpjes en vooral weinig vertraging. Ongeveer 60 kilometer voor St. Lucia hebben we nog even geluncht en daarna reden we met gevulde magen door naar het kuststadje St. Lucia.

Aangekomen bij de Forest Lodge, kregen we een warm welkom en een prachtige kamer met een goede airco en een prachtige badkamer. De lodge heeft een enorme binnentuin, waardoor je je in de jungle waant, in plaats van in een stadje.
Nadat we de spullen op de kamer gezet hadden, hebben we direct een safari geboekt voor morgen.

Hier in de buurt ligt het Hluhluwe/ Umfulozi nationaal park. Hier hebben ze het grootste aantal neushoorns van Zuid-Afrika en het is wederom het thuis van de "Big-Five". Het word dus onze tweede poging om ze alle vijf te zien. We moeten in ieder geval nog de neushoorn en het luipaard. We moeten er wel wat voor over hebben, want de safari vertrekt om 05.00, dus we gaan de wekker om 04.15 zetten.

We rijden nu snel naar een restaurantje aan McKenzie street en dan snel naar bed! Morgen meer!

Tags: Saintlucia