Dag 4... Eerste rondreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Dag 4... Eerste rondreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Dag 4... Eerste rondreis

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

08 September 2010 | Indonesië, Batavia

Oké... 02.00 en onze wekker gaat. Bijna niet geslapen en we zijn allebei ontzettend moe, maar we hebben een afspraak met GiGi. Om 2.45 staan we klaar aan de voorkant van ons hotel en exact om 03.00 saat er een suzuki mini-van voor de deur met een vriendelijk lachende chauffeur (Gigi).

We stappen in en gaan lekker zitten op de leren stoelen van het busje. De airco staat aan en we gaan op weg naar Lovina. Zoda we Kuta uit zijn merken we al dat de wegen daar erg anders zijn dan aan de kust. We rijden ruim een uur alleen maar omhoog en de haarspeldbochten volgen elkaar steeds sneller op. Joyce word er al snel misselijk van en ook Barry heeft een beetje moeite om zijn maagonder controle te houden. (Je hebt wat gemist Lot!) Natuurlijk moeten we ook weer naar beneden en we slagen erin ons eten binnen te houden. Na een reis van bijna 2,5 uur komen we aan bij een klein hotel in Lovina Beach. Het is nog aardedonker als we onder een palmboom aan de kust een reddingsvest aantrekken. Op het strand duwen twee mannen een bootje het water in en zetten een klein dieselmotortje op de achterkant van het bootje vast. om 06.00 stappen we in de boot en terwijl het langzaam licht word zien we voor het eerst dolfijnen!! Het was echt een ongelooflijke ervaring om de dolfijnen in het wild om de boot heen te zien zwemmen en springen. Op sommige momenten weet je niet waar je moet kijken en dan zijn ze opeens weer overal. Wij waren gelukkig vroeg, maar naarmate het later werd kwamen er steeds meer bootjes om naar de dolfijnen te kijken. Na een uur zijn we terug gevaren en hebben we nog even bovenop het rif kunnen kijken. Hier zagen we blauwe zeesterren, kwalletjes met blauwe lampjes en wat verschillende vissen.

Eenmaal terug aan land nog genoten van een pannenkoek met gebakken banaan en kort gesproken met twee Australische toeristen.

Hierna hebben we een tour gemaakt langs warmwaterbronnen, waarvan het water opgewarmt is door de vulkaan, een hele grote waterval, lunch gegeten (VIES!!! met beschimmelde glazen) op een prachtige locatie boven de rijstvelden en AAPJES gekeken en gevoerd!! De aapjes vonden Joyce erg leuk en wilde niet alleen banaantjes, maar ook haar haar en haar kleren hahahaha!

Na al deze belevenissen zijn we terug gereden langs twee van de belangrijkste tempels op Bali; Bedugan temple (de tempel op het water) en Tanah Lot temple (de tempel in de oceaan). Tussen deze twwe tempels zijn we nog snel op de foto gegaan met leguanen, pythons (3 meter lang!!) en reuzenvleermuizen!!! GAAAAAAAAAAF! en een beetje eng :).

Nu zijn we heeeeeel erg moe en we gaan nu dan ook even 2 dagen bij komen en bekijken wat we nog meer willen gaan doen.

We hopen dat alles bij jullie ook goed gaat en we schrijven snel weer (smsen is erg duur dus dat doen we wat minder)!

Kusjes en groetjes en knuffels van ons!!

Barry en Joyce

• 09 September 2010 - 12:04

Hans:

Lijkt allemaal top. Berichtje van thuis. Je voetbalcluppie heeft met 3-1 gewonnen en Nederland met 2-1 van Finland. Straks thuis verder.

• 09 September 2010 - 17:57

Hans En Heleen:

Vriendje en vriendinnetje, De belevenissen zijn groot en omvangrijk. Zijn bloednieuwsgierig naar die fotootjes van Joyce. Vergeet niet jullie lijf een beetje rust te gunnen.
    Veel plzier en be careful