Catarata Rio Fortuna y Arenal Hanging Bridges - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Catarata Rio Fortuna y Arenal Hanging Bridges - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Catarata Rio Fortuna y Arenal Hanging Bridges

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

17 Augustus 2011 | Costa Rica, Fortuna

Catarata La Fortuna y Hanging Bridges Arenal

Goooooodmorning!! Tenminste, dat is het bij jullie als de mail binnenkomt :). Hier is het op dit moment 20.00 uur en  wij hebben net gegeten. Voor onze neus staan een Pina Colada en een Mojito en 30 meter verderop droogt de weg na de stortregen van vanmiddag.

Vanochtend werden we echter wakker met een zonnetje en na het ontbijt reden we vol goede moed naar onze eerste stop van de dag bij de Catarata de La Fortuna. De entree was slechts 5000 Colones per persoon (8 euro) en het was volgens de man in het raampje maar 600 meter lopen naar de voet van de waterval. Gek genoeg hing er wel een bordje dat mensen met hoge bloeddruk en hartproblemen niet naar beneden mochten...
Het bleek dat de meneer in het raampje was vergeten dat de weg 600 meter loodrecht, met de steilste trap OOIT, naar beneden ging. Beneden wachtte echter een fantastische ervaring =D. De waterval was werkelijk gigantisch en in het kleine meer waar het water in stortte waren veel mensen aan het zwemmen. Nu hadden wij geen zwemkleren mee, maar het was natuurlijk te mooi om niet te gaan zwemmen =D. Dus shirt uit en gaan! Koud was het wel, maar wat een machtige ervaring! We voelden ons heel klein bij de grote waterval en de stenen muur die boven ons uit toornde. FANTASTISCH!
Helaas moesten we welde helse weg naar boven nog afleggen en we besloten dan ook om eerst terug naar ons huisje te rijden voor we verder gingen.

Voorzien van schone en vooral droge kleren gingen we op pad naar de "Hanging Bridges". Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij een gedeelte van het Arenal National park met de hangende bruggen. De route liep voornamelijk berg op en de bruggen gingen van laag boven de grond (8m) tot hoog boven de grond (75m). Onderweg hoorden en zagen we prachtige dieren, waaronder een tarantula in zijn schuilplaats! Het uitzicht vanaf de hoogste brug was echt ongelooflijk mooi. We keken uit over de gehele vallei en verderop lag de Arenal Vulkaan.

Moe maar voldaan keerden we terug naar ons huisje. De deur was nog niet dicht of er barste een onweersbui los die pas even geleden is gestopt (hij duurde ongeveer 3 uur). We gaan nu snel even wat eten en morgen rijden we naar Monteverde voor het volgende deel van ons avontuur!