Zon, Canopy en regen :( - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Zon, Canopy en regen :( - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Zon, Canopy en regen :(

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

19 Augustus 2011 | Costa Rica, Monteverde

Zon, Canopy en regen :(

Een hele mooie morgen breekt aan en de zon schijnt aan een strak blauwe hemel! =D Dat hadden we de afgelopen dagen toch een beetje gemist.
Snel uit bed en op naar het ontbijt. Wederom blijkt dat het eten in deze lodge wat te wensen over laat, maar dat deert niet, want het is tijd voorrrr "Canopy"!! Nu horen we jullie denken...
Eigenlijk betekent het dat je vanuit een boom, via een kabel, naar een andere boom glijd.
Om 10.15 worden we opgepikt door de begeleiders en het blijkt dat wij de enige gasten zijn die op dit tijdstip mee gaan. Yehes! Privé-tour!

Allereerst een heel harnas aan en daarna een fikse wandeling bergop van ongeveer een kwartier. Dan komen we bij het eerste onderdeel... "The jungle swing". Eigenlijk gewoon een touw waar je een flink eind en op redelijke hoogte (10m) aan gaat slingeren. Dit was leuk om te doen, maar de kabels tussen de bomen bleken nog veel leuker. Na een aantal kabels kwamen we aan bij het op 1 na hoogste punt van de tour (35m hoog). Vanaf hier gingen we eerst recht naar beneden afdalen om vervolgens door de holle boom en een stuk touwladder weer terug te klimmen (de videobeelden zijn geweldig! =D). Na nog een aantal kabels kwamen we aan bij de hoogste (45m) en langste kabel (800m lang). We gleden in de lucht over ons hotel en de rest van het dal en even voelden we ons als vogels! Helaas kwam daar snel een eind aan door de begeleider die "brake, brake, BRAKE!" riep. Aan het einde van de laatste kabel waren we eigenlijk teleurgesteld dat het al voorbij was, maar we waren toch weer twee uur zoet geweest en een geweldige ervaring rijker!

Terug bij onze kamer hebben we even alle foto's en films terug gekeken en nagenoten van de ervaringen. Helaas was het zonnetje van de ochtend inmiddels verdwenen en naarmate de avondwandeling dichterbij kwam begon het te regenen. Toen het uiteindelijk begon te stortregenen hebben we besloten om niet meer het woud in te gaan :(. BALEN!
In de tussentijd had Joyce, net als gisteren, weer even de tijd genomen om met kater "Kees" te spelen. De rode kater was gisteren al heel de weg door het woud met ons meegelopen en Joyce had natuurlijk even een vervanger voor Roxy nodig :).

Vanavond weer een poging gedaan om iets lekkers te eten, maar het wil hier niet echt lukken :(. Morgenochtend vertrekken we naar de laatste stop van onze Oost naar West reis... Tamarindo.

In de woorden van eenieder hier en inmiddels ook van ons.. Pura Vida!