Arrival in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Arrival in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Arrival in Bangkok!

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

04 November 2013 | Thailand, Bangkok

Om 13.20 gingen de wiele. Van China Airlines vlucht CI066 los van het asfalt en waren we officieel onderweg naar Thailand!
Met een tijdsverschil van 6 uur en na 11 uur vliegen kwamen we op 4 november aan op Savurnabhumi Airport in Bangkok! Net uit het vliegtuig was de hitte meteen voelbaar.. Half 7 's ochtends en al 27 graden!

Na een korte zoektocht langs alle naambordjes was er uiteindelijk een contactpersoon van BMA die aan kwam rennen, maar ach maandagochtend om 7 uur.. wie kent het niet?
Helaas moesten we na 9700km vliegen ook nog ruim 2 uur doorbrengen in de ochtendspits van Bangkok. Om 9.15 arriveerden we bij het World City Hotel midden in het backpackersdistrict. Een gezellig klein hotel aan 1 van de vele kanaaltjes. Tegenvaller was wel dat we pas om 14.00 konden inchecken!!

Snel de plannen gewijzigd en koffers in de opslag gelegd. Een ontbijt gehaald bij een klein cafe om de hoek en vervolgens met de taxi naar onze eerste onderneming. Een uur lange rondvaart met een longtail boot door de kanalen van Bangkok. De geluiden op de video spreken boekdelen, maar laten we het erop houden dat we allemaal wel eens keuzes maken waar we spijt van krijgen, maar goed, het lekkende houten gevaarte heeft ons wel wat prachtige plaatjes opgeleverd en ons afgezet bij de Temple of Dawn. Hier beter bekend als "Wat Arun".
Prachtige tempel met nog traditioneel geklede monniken (helaas wel met ipod in de had haha!) en hele stijle trappen omhoog.

Na deze tempel zijn we voor 6 Baht (14 eurocent) met de pont de rivier overgestoken richting de tweede tempel van de dag "Wat Pho". Dit laat zich het beste omschrijven als gigantische, gouden, liggende Boedha :). Iedereen schoenen uit alvorens de tempel te betreden was een bijzondere aangelegenheid, maar wel leuk. Inmiddels was het half 3 en hadden we het Grand Palace nog op de rol staan. Gezien de hitte en vermoeidheid hebben we hier slechts vluchtig bij stilgestaan om vervolgens geen taxi te kunnen vinden om ons naar het hotel te brengen. Vanavond bleek dat er hier heel de week protesten tegen de regering plaatsvinden, waardoor een aantal gebieden gemeden worden en er is een gigantische hoeveelheid politie/ ME paraat.

Na ruim een uur teruglopen even snel boodschappen gedaan en vanavond een geweldige ervaring gehad in de "Baiyoke sky Tower". Dit is het hoogste gebouw van Bangkok en op 300 meter hoog (84e verdieping) heb je een fantastisch uitzicht! Het was prachtig en net daarvoor hadden we met hetzelfde fantastische uitzicht op de 76e verdieping gegeten in het bijbehorende restaurant. Veel nieuwe dingen geproefd, helaas weinig aanraders haha!

We gaan nu snel slapen, want de wekker staat op half 6!! Morgen een volle dag en veel mooie dingen te zien. Foto's volgen snel!!

Groetjes Joyce en Barry

• 04 November 2013 - 18:07

Matty:

drukke eerste dag zo te lezen, hier alles goed gegaan bij de dierenarts.
    veel plezier morgen. gr xxxxx

• 05 November 2013 - 00:06

Dad:

Feestje in de stad begrijp ik. Eten wat de pot schaft lijkt logisch. Hier is het nu 24.00 uur en jullie zijn dus net wakker. Veel plezier vandaag. Gaan wij nu slapen. Groet uit een herfstachtig Nederland.