Buenos dias amigo's - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Buenos dias amigo's - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Buenos dias amigo's

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

13 Augustus 2011 | Costa Rica, Tortuguero

Buenos dias amigo's!
Voor nu even een mobiel berichtje vanaf de wi-fi spot. Na de drukke reis van gisteren, met hier en daar wat spannende momenten, zitten we nu dus aan de bar in de "Mawamba Lodge" in Tortuguero.
Deze eerste "echte" vakantiedag was niet minder uitputtend dan gisteren... Integendeel =D. De wekker ging om 5.30 en om 6.00 zaten we al aan het ontbijt in het Sleep Inn hotel te San Jose. Om 6.30 stonden we helemaal klaar om opgehaald te worden en naar Tortuguero te gaan... Om 6.45 stonden we er nog steeds en dus tijd om even te bellen. Gelukkig bleek het slechts om vertraging te gaan en waren ze ons niet vergeten. YEHES!
Na ongeveer een uurtje rijden stopte onze touringcar voor... (FUCK! We hadden veel langer kunnen slapen) ... HET ONTBIJT! Enfin.. na het tweede ontbijt en de eerste ontmoeting met de 15cm lange spinnentjes hier, weer op weg.
Na 1,5 uur rijden verruilen we de geasfalteerde weg voor een gravel weg die ons, met een tussenstop bij de "Del Monte" bananenfarm (inclusief mega vliegend hert) naar een bootje brengt.
We verwachten een korte boottrip naar Tortuguero, maar het wordt een prachtige boottocht door kanalen van de Negra. Onderweg zien we het regenwoud, grote mangrove bossen en natuurlijk veel dieren. Flamingo's, Aalscholvers, gigantische vlinders, een otter en als hoofdprijs een krokodil in de zon op een boomstam. Een prachtige dag dus! En nu naar bed zou je denken...
Het is 1 uur 's middags als we aankomen bij de Mawambo Lodge. We krijgen een authentiek, houten huisje toegewezen en hebben dan een uur de tijd voor we onze eerste wandeling in de jungle gaan maken.
De wandeling brengt ons naar een dicht gedeelte van het nationaal park en zodra we de jungle in lopen zien we de eerste vogelspin! Helaas had deze zijn laatste adem al uitgeblazen... In de jungle zien we vooral kleine dieren (kikkers, spinnen en mega-mieren).
Na afloop lopen we nog even rond in het dorpje Tortuguero en dan is het meteen duidelijk dat ook hier de armoede groot is. Huizen zijn klein en gebouwd van alle materiaal dat ze op de sloop op vuilstort kunnen vinden. Het contrast is groot met de toeristen. Langs de kust van de Caribische zee lopen we terug naar Mawamba om te douchen en een hapje te eten.
En daar zitten we nu.. Gegeten, gedronken, het geluid van de oceaan en duizenden krekels, kikkers en vogels op de achtergrond. Over 2 uur gaan we naar het strand om de groene zeeschildpad eieren te zien leggen....
We zijn er pas een dag, maar het is nu al onvergetelijk!!
Tot snel! Xoxo Barry & Joyce