"sssht don't disturb the turtle!" & "faster!!" - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu "sssht don't disturb the turtle!" & "faster!!" - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

"sssht don't disturb the turtle!" & "faster!!"

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

14 Augustus 2011 | Costa Rica, Tortuguero

Ola Familia y amigo's! (of zoiets :))
We eindigden ons verslag gisteravond net voordat we naar het strand van Tortuguero gingen. We hadden al geschreven dat het een onvergetelijke dag was, maar gisteravond werd de dag pas echt onverstelbaar!
Met een gids (Dino) liepen we tegen 22.00 uur het strand op en kwamen met behulp van een infrarood lampje aan bij een diepe kuil... De gids scheen in het gat op een groene zeeschildpad (ongeveer 1,5m lang). We waren getuige van het leggen van de eieren en zagen de schildpad ei voor ei in het gat leggen. We waren zo onder de indruk dat we niet merkten dat er achter ons nog twee schildpadden uit de golven kwamen om eieren te leggen. Echt ongelooflijk!! Als de eieren over 4 maanden uitkomen zijn de rangers er om de roofvogels te verjagen en de overlevingskansen van, de met uitsterven bedreigde, groene zeeschildpad te vergroten. Onze gids doet dit al 23 jaar!! Helaas geen foto's, maar het was een ervaring die we nooit meer vergeten!
Natuurlijk was het moeilijk om in slaap te komen toen we om 23.30 weer terug waren in onze hut, maar we moesten wel, want om 5.45 vertrok de boot vanochtend naar de jungle :p.
We dachten dat we inmiddels al vrij veel gezien hadden, maar achter iedere boom zit een ander dier. Vanochtend zagen we in het eerste kanaal al tegen een groep brulapen in de boomtoppen en ze deden hun naam eer aan (beste wekker ooit!). Daarna heel veel vogels, hagedissen en leguanen gezien.
Om half 8 waren we terug voor een heerlijk ontbijt met worstjes, pannenkoeken, eieren en fruit :). Meteen hierna zijn we even gaan kijken in de vlinder -en kikkertuin die bij de lodge hoort.
Vanmiddag hadden we voor het eerst geen tour vroeg in de middag en daar hebben we in het zwembad van genoten. Het zonnetje scheen lekker en we hebben even genoten van de rust. Tijdens het zwemmen werden we nog even gestoord door een leguaan die achter ons langs wandelde in het zonnetje, maar te snel was het tijd voor een laatste bezoek aan het nationaal park van Tortuguero.
In de middag zijn andere dieren actief dan in de ochtend. We hebben nu veel withoofd aapjes gezien die aan het spelen waren in de boomtoppen en meerdere kaaimannen die rustig naast onze boot bleven liggen. Als grandioos einde van de boottrips hielden de kapiteins even een race midden op de rivier . Gelukkig zaten we voorop waardoor de wind en het water ons liet voelen hoe hard we gingen. Geweldig!!
Nu zitten we met een "Imperial" (cerveza de Costa Rica :))even bij te komen aan de bar van de Mawamba Lodge. Morgen vertrekken we hier om 9.00 en om 13.00 zitten we in onze huurauto naar het vukaangebied Arenal!
Zoals ze hier zeggen na een fantastische dag...
Pura Vida amigo's!
Xoxo Barry en Joyce

• 15 Augustus 2011 - 08:05

Dad:

Ik begrijp, dat jullie de ervaringen van je leven hebben. Ik heb nog even naar wat plaatjes van tortuguero gekeken op google maps en ik moet zeggen indrukwekkend.
    Nog wat uitslagen
    Ajax 5-1 tegen H'veen, Fey 3-0 tegen RJC en Twente 2-0 tegen AZ.
    En als je vandaag gaat rijden be careful.
    Veel plezier en we lezen het vervolg.
    Dad

• 15 Augustus 2011 - 10:29

Matty:

was niet jaloers op de spinnen en krokodillen,maar natuurlijk wel op de schildpadden.hoop dat je mooie foto's hebt genomen. gr uit z'zee