Adios Tortuguero :( y buenos dias La Fortuna! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Adios Tortuguero :( y buenos dias La Fortuna! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Adios Tortuguero :( y buenos dias La Fortuna!

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

15 Augustus 2011 | Costa Rica, Fortuna

Adios Tortuguero :'( y buenos dias La Fortuna!

Vanochtend konden we uitslapen tot half 7 =D, waarna we onze koffers in moesten pakken om Tortuguero te verlaten. Na het ontbijt stapten we voor de laatste keer in de boot en verdween het nationaal park van Tortuguero langzaam uit het zicht...

Op naar het volgende avontuur! Na de busreis van Cano Blanco naar Rio Dante ontvangen we onze Daihatsu Bego en mogen we alleen op pad. Het is even spannend om de sleutel om te draaien en de weg op te gaan, maar na een paar kilometer zijn we op weg. Voor deze trip moeten we voornamelijk de Route 4 aanhouden (1 van de weinige geasfalteerde wegen van Costa Rica). Normaal gesproken "smooth ride", ware het niet dat we (Barry) een verkeerde afslag nam en we een kleine overharde weg van 8 kilometer namen. Grote losse keien vlogen ons om de oren, maar uiteindelijk kwamen we aan bij de Country Inn. Het hotel ligt net buiten La Fortuna in het nationaal park dat hoort bij de Arenal vulkaan.

Het is hier prachtig, maar er hangen wel veel dreigende wolken rond de vulkaan, dus we verwachten wat regen. Morgen gaan we een Tour in het park en op de vulkaan maken die 6 uur duurt!! Dus waarschijnlijk genoeg te vertellen.

Het is nu tijd voor een New York steak, dus buenos noches vanuit La Fortuna!