Ukhahlamba-Drakensberg park (Giants Castle) - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Ukhahlamba-Drakensberg park (Giants Castle) - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Ukhahlamba-Drakensberg park (Giants Castle)

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

16 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Gisteravond rond 9 uur gaan slapen en vanmorgen de wekker om 7 uur gezet, maar we hadden de slaap even nodig, want uiteindelijk zaten we pas om 8 uur aan het ontbijt. Vandaag moesten we bijna 450 kilometer naar Drakensbergen, waar we in het uKhahlamba-Drakensberg park gaan overnachten.

De eerste keer dat we zo ver moesten rijden was van Johannesburg naar Phalaborwa en dat duurde toch bijna 6 uur, dus we waren vanochtend erg verbaasd dat we na 3,5 uur rijden nog maar 55 kilometer bij onze bestemming vandaan waren. Omdat we toch tijd over hadden en omdat het lunchtijd was hebben we een lekker broodje gegeten en wat gedronken voor we de bergen in zouden rijden.
We kwamen er echter al snel achter waarom iedereen langer dan 4 uur over deze reis doet. De laatste 55 kilometer is een eenbaansweg (op sommige delen een halve baan), waar meer gaten te vinden zijn dan asfalt. De laatste 55km hebben we gemiddeld 30 gereden en tussen de potholes door geslalomd. De smalle weg slingerde over de heuvels, die steeds hoger en hoger werden. Uiteindelijk kwamen we bij een slagboom, die ons toegang verschafte tot het Giant Castle deel van het park in de Drakensbergen.

We zijn de laatste jaren in verschillende landen in aanraking gekomen met verschillende steden, gebouwen en natuurgebieden die op de werelderfgoed lijst staan, maar deze omgeving is ontzettend mooi en indrukwekkend. De hoogste top van de bergen, die een natuurlijk grens tussen Zuid-Afrika en Lesotho vormen, is 3488 meter hoog en besneeuwd!
We hebben zojuist een kamer/ huisje gekregen waarvan het terras uitkijkt over de vallei. Om ons heen zien we alleen maar groene bergen en heuvels met hele grote oranje/bruine rotsen. We zullen zsm een foto plaatsen.

Ons huisje heeft een volledige keuken, buiten staat een bbq op het terras en in de kamer liggen pakketjes hout naast de open haard. We gaan straks in het restaurant eten, maar vanavond gaat de open haard aan en morgen regelen we onze eigen braai!!

Foto's volgen snel, maar nu eerst eten en lekker genieten van de omgeving en het grote bed! Tot morgen!

• 19 Januari 2016 - 21:57

Yvonne:

Ik kan niet wachten op jullie volgende verslag...