Drakensbergen Giant's Castle - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu Drakensbergen Giant's Castle - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Joyce en Barry - WaarBenJij.nu

Drakensbergen Giant's Castle

Door: Joyce en Barry

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Barry

17 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Gisteravond waren we na het eten een beetje te moe voor het aanmaken van de houtkachel, maar na het ontbijt van vanochtend hebben we aanmaakhoutjes, vlees, een paar biertjes en lucifers gekocht in het winkeltje. We konden dus vuur maken vanavond!

Maar eerst wandelen, want dat is waar je voor naar de Drakensbergen komt. Er zijn ontzettend veel wandelingen die je kunt maken en veel van die wandelingen zijn niet bedoeld voor de ongeoefende wandelaar. Tenminste dat laten we ons vertellen door de mensen hier. We begonnen vandaag met een wandeling van ongeveer 4 km naar de "Main Caves".
Het bleek niet echt een grot te zijn, maar een grote rotsoverhang, waaronder rotstekeningen van de oorspronkelijke bosjesmannen te zien waren. Niet het meest indrukwekkende dat we ooit gezien hebben, maar wel interessant en één van de redenen waarom dit park onder het werelderfgoed valt.
Tijdens de wandeling er naartoe merkten we al dat er soms vrij steile beklimmingen tussen zitten en dat je soms toch even een adempauze nodig hebt als je weer een gedeelte beklommen hebt.

Tegen de lunch waren we terug en hebben even misbruik gemaakt van het restaurant, waarvandaan je een prachtig uitzicht hebt op de bergen en het riviertje dat door het dal stroomt.

's Middags toch weer de wandelschoenen aangedaan voor een wandeling van ongeveer 5 km genaamd "Bergview". Waar we tijdens de ochtendwandeling nog veel rotsen tegen kwamen, waren die tijdens deze wandeling snel verdwenen. Al snel veranderde onze hele omgeving in een zee van verschillende kleuren groen. Een hele mooie wandeling langs hele smalle paadjes de berg op, met als beloning een geweldig uitzicht. Helaas wel weer wat lager hangende bewolking, dus we hebben geen zicht op de echt grote bergen, maar ondanks dat was het zeker de moeite waard. Onderweg zien we nog een soort hert, waarvan we niet zeker weten of het de eland was. De eland wordt hier beschermd en hij wordt bijna nooit gezien tijdens wandelingen die niet naar grote hoogte gaan. Als we bijna terug zijn, lopen we ook nog langs een grote groep bavianen. Van dichtbij zijn ze toch best wel groot.

Eenmaal terug bij ons huisje, heeft Joyce de braai aangestoken en Barry de houtkachel aangemaakt, waardoor we onze verste steaks en kippenpoten bij een warm houtvuurtje op konden eten. Buiten regent het nu en is het ongeveer 10 graden, maar we overleven het wel haha!

Morgen dalen we af naar Durban en slapen we 1 nachtje aan de kust voor we doorvliegen naar Port Elizabeth. Welterusten!